Uw dak rendabel maken met zonnepanelen? Maak online een gepersonaliseerde simulatie met Lampiris

Lampiris innoveert en lanceert een simulator die de rentabiliteit van zonne-installaties in België in realtime berekent, met behulp van Google Cloud-technologieën.

Luik – 16 september 2021 Veel Belgen vragen zich af of het de moeite waard is om zonnepanelen te installeren op hun dak. De nieuwe simulator van Lampiris maakt de berekening voor consumenten. De tool geeft, dankzij de Maps Platform-technologie van Google Cloud, inzicht in het rendement van de zonne-installatie, het benodigde aantal panelen en de besparing op de factuur. Via satellietbeelden in de simulator kunnen de consumenten snel en accuraat het rendement van hun zonneproject berekenen. Lampiris is de eerste leverancier die deze realtime simulatie aanbiedt in België.

Zonnepanelen zijn een ultrarendabele investering. Ze geven de consument de kans om hun ecologische voetafdruk te verkleinen door zelf energie te produceren. Met de simulator van Lampiris kan voortaan iedereen in België het zonnepotentieel van hun dak berekenen.

Een voorbeeld van een gemiddeld Belgisch huis:

De simulator werkt voor bijna heel België (90%). Zo kan een groot aantal huiseigenaars het zonnepotentieel van hun woning nauwkeurig inschatten. En produceren hun panelen meer dan nodig, dan koopt Lampiris het overschot terug aan één van de beste tarieven op de markt.

"Onze ambitie is om fotovoltaïsche panelen toegankelijk te maken. Dit begint met de toegang tot economische informatie die van cruciaal belang is om mensen aan te moedigen de sprong te wagen. Met onze simulator kunnen consumenten simulaties uitvoeren die zo dicht mogelijk bij de kenmerken van hun woning liggen. Dan kunnen zij onze experts raadplegen om hun project af te ronden", zegt Kathleen Van der Heyden, Product Manager Solar bij Lampiris.

“Door de expertise van Lampiris op het gebied van zonne-energie te koppelen aan die van Google Cloud op het gebied van data-analyse en AI, kunnen de Belgische gebruikers genieten van een innovatief en relevant aanbod”, verklaart Damien Roux, Customer Engineer bij Google Cloud.

Hoe gaat het in zijn werk?

1. Ga naar de simulator op de website.
  2. Voer je adres in.
  3. Duid het dak aan en definieer het dakoppervlak waarop u zonnepanelen wilt plaatsen.
  4. Beantwoord de vragenlijst.
  5. Laat de simulator zijn werk doen.

Op basis van je dakoppervlakte krijg je een schatting van:

• De rentabiliteit van je zonnepanelen
  • Het aantal panelen dat nodig is voor een optimale productie
  • Besparingen op je factuur.

Voor de berekening van de rentabiliteit houdt de simulator rekening met regionale premies en belastingen.

Benieuwd naar het zonnepotentieel van jouw dak? Simuleer je rendement op Lampiris.be

Persberichten in je mailbox

Over Lampiris

Lampiris is de op twee na grootste leverancier van hernieuwbare energie en gas in België. Het bedrijf levert ongeveer een miljoen aansluitingen en biedt daarnaast ook oplossingen aan voor energie efficiëntie, eigen verbruik (door plaatsing van zonnepanelen) en elektrische mobiliteit. Lampiris is voor 100% een dochteraanneming van TotalEnergies.

St Laurentstraat 54, 4000 Luik

totalenergies.be